SEO má v českých končinách vžitý název optimalizace pro vyhledávače, i když web by se měl optimalizovat hlavně pro lidi – návštěvníky a čtenáře, kteří na něj zavítají.

Zkratka SEO se skládá z anglických slov Search Engine Optimization.

Jak se dělalo SEO před lety

Před pár lety se optimalizace dala opravdu pro vyhledávače dělat, protože byly hloupé a stačilo používat dnes již zbytečné nebo dokonce zakázané praktiky, abyste se na požadovaná klíčová slova a spojení dostali na první místa ve vyhledávání.

Používaly se:

  • Odkazy v patičce na všech podstránkách webu
  • Registrace do všech možných katalogů
  • PR články – obvykle jeden stejný na 20 pr webech
  • Dříve se hojně používal i meta tag Keywords, dnes už ale vyplňovat tuto hodnotu nemá cenu, protože tomuto údaji vyhledávače nepřikládají žádný význam

Jak dělat moderní SEO

Dnes už je největší světový vyhledávač Google i náš český Seznam dost chytrý na to, aby poznal, zda stojí právě vaše stránka za to, aby ji posunul o několik příček výše.

Důležitý je kvalitní obsah, formátovaný text, aby čtenář dostal jasné informace a také interní prolinkování, na což mnoho webů a firem zapomíná.

Multimedia jako obrázky či videa by kvalitní článek také rozhodně měly doplňovat.

V neposlední řadě se dnes bez propagace na sociálních sítích neobejdete, pokud chcete držet krok s dobou, takže minimálně Facebook, Twitter a Linkedin profil určitě nevynechejte.

Co je SEO

Podrobný popis najdete na české verzi Wikipedie.

Velmi dobře definici popisuje na svém webu odborník na slovo vzatý, kterým je Pavel Ungr.

Skvělý rozhovor poskytl již v roce 2009 v magazínu Zdrojak.cz asi největší machr na seo – Marek Prokop.

SEO faktory

Je to více než 200 hodnotících ukazatelů, podle kterých je váš web posuzován.

Nikdo přesně neví, jaké všechny to jsou, několik z nich si ale můžete na svých stránkách nastavit sami a být lepší před konkurencí.

Pro příklad jich pár uvedu.

  • Vyplněný titulek stránky (Title)
  • Vyplněný popis stránky (Description)
  • Dobře nastavený soubor robots.txt
  • Aktuální mapa webu (sitemap.xml)
  • Nadpisy H1 H2 H3 H4 ve správném pořadí a hlavně vyplněné
  • Interní prolinkování webu – odkazy z podstránek na další stránky, které tematicky souvisí s obsahem

Co je cíl SEO

Přestože se váha a význam některých „bodů“ proti uplynulým rokům mění, to hlavní, jak dělat seo, zůstává stále stejné. Prostě stručně a jasně, je třeba používat selský rozum a opravdu vytvářet web tak, aby vše bylo logické a dávalo smysl.

Cílem by mělo být to, aby web byl dobře dohledatelný na internetu, ale i aby návštěvník webu zde našel odpověď na dotaz, který zadal do vyhledávače. Právě proto je důležitá Analýza klíčových slov, kterou byste měli mít zpracovanou již při vytváření stránek.

Jaká je moje cena za SEO

Protože každý web je jiný a není možné mít ceník paušalizovaný, je třeba vycházet z mé hodinové sazby 500kč.

Kontaktujte mě